پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4218
-
الف
+

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر افتتاح شد

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر افتتاح شد.

 هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حضور جمعی از مسئولان، تولید کنندگان و طراحان روز افتتاح شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه و ساماندهی مد و لباس، حسینی معاون هنری وزارت ارشاد، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پاک بین دبیر جشنواره مد و لباس و جمعی از مسئولان، تولید کنندگان، طراحان روز در تالار رودکی برگزار شد.

در این مراسم، پاک بین دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس گفت: خدا را شاکر هستم که بار دیگر توفیق خدمتگزاری به ایران و ایرانی به بنده و سایر عوامل جشنواره عطا فرمود و قدردان یکایک شما هستم که با حمایت‌ خود به جشنواره گرما بخشیدید.

وی ادامه داد: 7 سالی است که بنیاد مد و لباس اسلامی ایرانی، به منظور تحقق اهداف کار گروه و ساماندهی مد و لباس و ترغیب فعالان این حرفه برای ارائه طرح‌ها و الگوهای جدید متناسب با معیار ایرانی - اسلامی و نیازسنجی جامعه و کمک به ارتقای سطح دانش کار خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: این جشنواره به شناسایی نیروهای خلاق و کارآمد در حوزه مد و لباس به صورت مداوم و مستمر می‌پردازد و هدف از آن ارزیابی و شناخت دیدگاه‌های نو و بعدی نسل جوان در عرصه مد و لباس و ارتقای سطح درک هنری جامعه با ارائه آثار فاخر و با ارزش است.

دبیر جشنواره مد و لباس فجر عنوان کرد: ایجاد شور و هیجان، کار و تولید و توزیع در بین فعالان عرصه مد و لباس، احیای پارچه‌های اصیل ایرانی، تقویت ارتباط بین مراکز دانشگاهی و هنرمندان و صنعتگران، ترغیب مسئولان و مراکز به حمایت از این گونه جشنواره‌های فرهنگی و توجه به نوآوری در فضای طراحی و تولید از دیگر اهداف جشنواره مد و لباس است. آنچه ماه عسل نهایی است معرفی و نمایش توانمندی ارزشمند و ظرفیت‌های جامعه ایرانی به جهانیان خواهد بود.

حسینی معاون هنری وزارت ارشاد در ادامه در خصوص هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: 7 عدد کمال است؛ بنابراین رخدادی که به رتبه هفتم رسیده یا به کمال رسیده‌ و یا در آستانه آن است.

وی ادامه داد: جشنواره مد و لباس جوان‌ترین جشنواره از میان جشنواره های فجر است. این جشنواره نوپا آهسته، آهسته به منزلتی رسیده و فصل دیگر آن را در سال‌های آینده پیش رو خواهیم داشت.

معاون هنری وزارت ارشاد عنوان کرد: جشنواره هم به آیین و هم مناسبتی گفته می‌شود که قرار است، بهانه مبارکی باشد. یکی از این بهترین بهانه‌ها برای این جشنواره گفتگوست. این جشنواره بستری برای هم نشینی و عرضه دستاوردها خواهد بود.

وی افزود: هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس عرصه مناسب و مبارکی برای گفتگو درباره پدیده‌ای است در تاریخ ما هم قدمت دارد. لباس ما سخنگویی است که در این پهنه بزرگ فرهنگی به دقت به آن پرداخته شده و این پرداختن محصول امروز هنر و صنعت نیست؛ بلکه هزار سال پیش و پیش تر از آن در سرزمین ما شهرک‌هایی صنعتی برای پوشاک طراحی شده بود.

حسینی در خصوص قدمت لباس در دین اسلام اظهار داشت: افتخار ما است که از قدیمی ترین ملل هستیم که لباس را صرفا برای پوشش انتخاب نکردیم؛ بلکه به چگونه پوشیدن و به چه پوشیدن فکر می‌کردیم. نه تنها در ملیت ما بلکه در آیین دین ما هم پوشش بسیار مهم بوده است. احادیث و روایت‌های متنوعی از پوشش داریم. این سرمایه‌های معنوی ما را بر گام‌های خود استوار می‌کند و به ما انرژی مضاعفی می‌دهد.

معاون هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: فعالیت‌های کارگروه مد و لباس، بنیاد ملی مد و لباس، جشنواره بین‌المللی فجر در حوزه مد و لباس نشان می‌دهد؛ می توانیم برای فرداها از این گذشته پر افتخار سرمایه‌هایی داشته باشیم. جشنواره فجر فرصتی است تا طراحان و هنرمندان نه تنها برای پوشش اجتماع خانم‌ها، بلکه به لباس برای کودک و نوجوان و همه قشرهای جامعه نگاه درست داشته باشند. جشنواره فرصتی برای گفتگو بین طراحان خواهد بود. همچنین جشنواره فجر این فرصت را به ما می‌دهد تا تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی را دنبال کنیم و بتوانیم سلام بلند تر به ایران خودمان عرضه کنیم.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر